До уваги батьків!

Набув чинності закон щодо протидії булінгу

19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року№ 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

Так, Закон України «Про освіту» доповнено пунктом, яким передбачено, що булінг (цькування)це діяння (дії або бездіяльність)учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій,що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

  • систематичність (повторюваність) діяння;
  • наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
  • дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Крім цього, внесено відповідні доповнення до статей Закону «Про освіту», які визначають права та обов’язки засновника та керівника закладу освіти, педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу здобувачів освіти та їхніх батьків.

Зокрема, передбачено обов’язок засновника закладу освіти вживати заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу.

Керівник закладу освіти має забезпечувати створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

  • розглядати заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видавати рішення про проведення розслідування;
  • забезпечувати виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
  • повідомляти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

Передбачено також зобов’язання закладів освіти забезпечувати на своїх веб-сайтах відкритий доступ до правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти, плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, порядку подання та розгляду заяв(з дотриманням конфіденційності)про випадки булінгу від здобувачів освіти, їх батьків.

Педагогічніпрацівники:

мають право назахист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

Зміни щодо протидії булінгу внесено також до спеціальних законів «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про вищу освіту».

Запроваджується адміністративна відповідальність за булінг. Так, доповненою статтею 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, щобулінг (цькування), що вчиняється стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Якщо цькування вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, то штраф становитиме від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Також передбачено, що неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів поліції про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до 20% заробітку.

Юридичний відділ ЦК Профспілки

/Files/images/емблема-ПС.jpg

Дорогі діти, шановні батьки та педагоги!

Вас вітає психологічна служба КЗ "Лигівський ліцей"

Психологічну службу представляють:

Соціальний педагог – Середа Тетяна Анатоліївна


Графік роботи соціального педагога

Дні тижня Час роботи
Понеділок -п'ятниця8.00-10.00


Проблема над якою працює соціальний педагог:

Організація профілактичної роботи з попередження відхиленої, девіантної та протиправної поведінки.

Основною метою діяльності психологічної служби ліцею є:

- психологічне забезпечення та підвищення ефективності навчально-виховного процесу;

- захист психічного здоров’я і соціального благополуччя всіх його учасників: вихованців, учнів, педагогічних працівників, батьків.

Для здійснення цієї мети психологічна служба закладу ставить перед собою такі завдання:

- У дошкільному підрозділі: психологічний супровід розвитку вихованців, створення умов для розвитку пізнавальних процесів, комунікативних здібностей, супровід процесу адаптації дітей до дошкільного закладу, формування психологічної готовності п’ятирічок до навчання у школі.

- У школі І ступеня (1-4 класи): створення умов для розвитку пізнавальної мотивації, пізнавальної активності та інтересів, формування вміння вчитися.

- У школі ІІ ступеня (5-9 класи): формування класного колективу, створення умов для самопізнання та саморозвитку підлітків, формування стресостійкості.

- У школі ІІІ ступеня (10-11 класи): розвиток соціальної компетентності (підвищення адаптаційних здібностей, свідоме професійне самовизначення учнів, профілактика стресів перед ЗНО та ін.)

- У роботі з обдарованими учнями: створення умов для подальшого розвитку здібностей та обдарувань учнів.

- У роботі з підлітками з порушеннями в поведінці: встановлення причин соціальних розладів, надання допомоги щодо їх усунення.

- У роботі з педагогічними працівниками: допомога педагогам в організації навчально-виховної роботи, психологічна підтримка вчителів.

- У роботі з батьками: надання допомоги при виникненні проблем у розвитку, навчанні, вихованні та соціальній адаптації дітей.

- Підвищення власної кваліфікації, методична робота: удосконалення професійних навичок у галузі психології та соціальної роботи.

Кiлькiсть переглядiв: 303

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.