Наказ МОН № 1115 від 08.09.2020 «Про затвердження Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти» wym-1681181256310

Дистанційне навчання у школі – діти самі вдома.

Платформа для здійснення навчання у синхронному режимі– Google Meet, в асинхронному режимі - портал Google Classroom

Формат здійснення зворотного зв’язку зі здобувачами освіти

та батьківською громадськістю – месенджери (Вайбер, Телеграм), телефонний режим.

Шановні Батьки!

У кожній школі діють певні правила – школа, CПІЛЬНО з батьками учнів реалізує важливі освітні, виховні та соціальні функції. Батьки зобов’язані стежити за тим, щоб дитина відвідувала шкільні заняття, незалежно від того в якій формі вони проводяться. Школа ВАЖЛИВА завжди і в кожній країні. Школа для Ваших дітей – це не просто навчання, це розвиток впевненості з раннього віку та успіх в майбутньому. Отож:

• Цінуйте і поважайте вчителів, які кожного дня докладають багато зусиль, щоб діти почували себе добре та безпечно.

• Слідкуйте за тим, щоб ваша дитина була підготовлена до занять – це впливає на стан дитини і її впевненість в собі.

• Пам’ятайте, що в школі виставляють оцінки, що особливо важливо, бо дитина має отримати свідоцтво про закінчення класу або школи, тому забезпечуйте зворотній зв’язок з вчителем.

• Нагадуйте своїм дітям про необхідність виконання домашніх завдань, виконання додаткових робіт, які можуть бути оцінені. Адже відсутність робіт учнів унеможливлює їх оцінювання (тематичне, семестрове, річне).

• Ставтесь з розумінням до своєї дитини, надавайте необхідну підтримку, обіймайте, говоріть, що вона важлива для Вас – це необхідно дитині для успішного навчання у школі.

• Пам’ятайте, що кожна дитина робить все можливе, старається з усіх сил, а іноді просто потребує додаткової уваги.

• Мотивуйте дитину до дій та до участі у шкільних заходах, щоб заохотити її до навчання в будь–якій ситуації та будь–якому місці.

Сподіваємося, ви розумієте, що якість знань залежить від того, як систематично учень відвідує заняття в школі. Згідно з Конституцією України, Законами України «Про освіту» відповідальність за відвідування уроків дітей несуть батьки.

Пропонуємо вам ознайомитися з системою роботи навчального закладу щодо попередження пропусків занять учнями закладу освіти.

1. Щоденно класний керівник здійснює контроль за відвідуванням занять учнями, відмічає відсутніх у класному журналі, доводить до відома заступника директора з виховної роботи.

2. Заступник директора вносить відомості ( прізвище, ім’я учня, клас, причину пропуску) в журнал відвідування школи і інформує відділ освіти ( кожен день!) про кількість і причини пропусків.

3. Батьки зобов’язані своєчасно інформувати класного керівника про причину відсутності дитини (учня) до початку занять в перший же день його відсутності на уроках.

4. Документи, які є підставою відсутності учня на уроках:

- медична довідка з печаткою лікаря і установи;

- заява від батьків;

- санаторне лікування.

5. У разі відсутності учня на навчальних заняттях впродовж 10 робочих днів поспіль з невідомих або без поважних причин, адміністрація закладу освіти невідкладно складає відповідне подання та надсилає його до відділу освіти, культури та з питань сім’ї, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради, в поліцію або службу в справах дітей.

6. Заступник директора з НВР постійно здійснюють контроль за веденням документації і за підрахунком кількості відвіданих уроків, приймає заходи до учнів, які ухиляються від навчання. Таким заходами є відвідування учнів вдома, складання актів про причини не виконання учнями завдань, попередження батьків про наслідки невиконання батьками (чи особами які їх заміняють) своїх обов'язків.

В Законі України «Про освіту» визначені основі права і обов'язки батьків щодо виховання дітей, зокрема, відзначено, що на батьків покладено однакову відповідальність за виховання і розвиток дитини.

Стаття 55.Права та обов’язки батьків здобувачів освіти.

Батьки здобувачів освіти мають право:

-захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

-обирати заклад освіти

-отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

- виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

-поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

-настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти

БАТЬКИ ВІДПОВІДАЛЬНІ ЗА НАВЧАННЯ, ВИХОВАННЯ І РОЗВИТОК ДІТЕЙ, а тому зобов'язані забезпечувати відвідування учнями уроків у навчальних закладах:

І. Згідно Сімейного кодексу України

ухилення батьків від виконання батьківських обов’язків є підставою для покладення на них відповідальності, встановленої законом.

ІІ. Згідно статті 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення:

-Ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей -тягне за собою попередження або накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

- Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягнуть за собою накладення штрафу від двох до чотирьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян

/Files/images/Без імені.png

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ УЧНІВ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Облаштуй своє домашнє навчальне середовище.

· Організуй робоче місце: кожний підручник, зошит, інше навчальне та канцелярське приладдя мусять мати своє постійне місце.

· Дотримуйся правила, що предмети, якими ти користуєшся щодня, повинні знаходитися « під рукою», щоб під час роботи не витрачати час на пошук.

· На стіні перед очима варто розмістити невелику дошку з розкладом занять та іншою оперативною інформацією.

· Зовнішній вигляд також має значення.

· Візьміть собі за правило щовечора прибирати залишки денних занять і готувати стіл і приладдя на завтра.

Самоорганізація навчання .

· Робочий день треба починати відповідно розкладу уроків. о 8.30 годині ранку ти отримаєш сповіщення про відкритий доступ до навчального матеріалу поточного дня.

· Уважно ознайомся з графіком проведення Google Meet конференцій та з формою проведення окремих предметів. Це дасть тобі змогу правильно спланувати свій навчальний день.

· Важливо мати чітко визначені робочі години для виконання завдань.

· Роби перерви між виконанням уроків.

· Дистанційне навчання здійснюється у двох режимах синхронному на платформі Google Meet (всі учасники освітнього процесу одночасно перебувають у веб – середовищі) чи асинхронному на платформі Google Classroom (освітній процес здійснюється за зручним для вчителів та учнів графіком).

· Пам’ятай у синхронному режимі усі учні долучаються до уроку (відсутнім можна бути тільки з поважних причин (хвороба, технічні причини), але заздалегідь попередити вчителя або класного керівника. Відсутність по хворобі підтвержуєтьсядовідкою від лікаря, з інших причин –пояснювальною від батьків.

· В асинхронному режимі навчання учень/учениця може працювати у власному темпі та в зручний для себе час дотримуючись терміну здачі роботи.

· Роботи приймаються до встановленого часу, субота та неділя вихідні дні.

· Онлайн консультацію можна отримати під час відведеного уроку за розкладом.

· Отримайте у класного керівника реквізити доступу до електронного журналу платформи «Нові знання». Дізнавайтеся через електронний щоденник про домашні завдання та свої оцінки.

Правила поведінки для учнів під час проведення онлайн-уроку.

· Дистанційний урок - це час для навчання.

· Не запізнюйся на урок.

· Заходити тільки під своїм прізвищем та ім'ям. (Всіх незнайомців рекомендовано залишати за «дверима» конференції).

· Привітайся з однокласниками та учителем - ввімкни камеру, приєднуючись до уроку.

· Коли вчитель пояснює, вимкай свій мікрофон . Почнеться обговорення – і вчитель запропонує ввімкнути мікрофони.

· Бери участь в діяльності уроку.

· Виконуй завдання онлайн-уроку.

· В чаті веди спілкування відповідно до теми, задавай запитання по суті уроку, дотримуйся культури спілкування.

· Коли звучить сигнал повітряної тривоги, вчителі припиняють урок, повідомляють дітей протривогутанеобхідністьсховатися в безпечному місці.

Самоорганізація в виконанні навчального матеріалу.

· Пам’ятай про академічну доброчесність.

· Складай розклад усіх своїх занять на тиждень у вигляді шаблон – графіка – так ти будеш бачити перспективу.

· Виконуй завдання своєчасно, не відкладай на «Потім».

· Дотримуйся чіткого дедлайну щодо надання завдань на перевірку вчителю. Виконані роботи та завдання приймаються до встановленого часу (до наступного уроку, окрім випадків пов’язаних з форс-мажорними обставинами як відсутність світла, інтернету тощо). Роботи, що надіслані із запізненням, можуть не прийматись вчителем.

· У виконані завдання дотримуйся чіткої інструкції від вчителя.

За всіма питаннями звертайся до класного керівника!

ШАНОВНІ БАТЬКИ

Наші школярі в цьому навчальному році здобувають освіту дистанційно. Траплятимуться дні, коли учні можуть залишатися вдома без нагляду дорослих. Тож поговоріть з вашими дітьми про правила прості безпеки.


- наголосіть на важливості правильно реагувати на сигнали повітряної тривоги: обов'язково йти до укриття чи переходити у безпечне місце вашого помешкання;
- нагадайте телефони спецслужб — 101, 102 та 103;
- домовтеся з дитиною, аби вона тримала телефон поруч і вчасно відповідала на ваші дзвінки;
- за можливості залиште заряджений павербанк на випадок, якщо вдома зникне світло;
- покажіть дитині, як правильно користуватися електричними та газовими приладами вдома у разі, якщо це необхідно за вашої відсутності;
- нагадайте про те, що в жодному разі не можна відчиняти двері незнайомим людям;
- нагадайте правила безпечного спілкування в інтернеті: не повідомляти жодної особистої інформації (місце проживання, телефон, прізвище, місце роботи батьків тощо), не висилати особистих фото незнайомцям;
- домовтеся зі своїм сином чи донькою про те, що вони обов'язково повідомлять вас про випадки цькування в мережі, образливі дописи чи надсилання інформації, яка змушує почуватися некомфортно;
- встановіть з дитиною графік і час користування інтернетом і визначте соцмережі та їхній контент, який буде безпечний для неї;
- також акцентуйте на тому, що під час дистанційних занять правила чемної поведінки та дисципліну ніхто не скасовував.

ПАМ’ЯТКА

ДЛЯ БАТЬКІВ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДИТИНИ

Шановні батьки! Пам’ятайте, що ви є учасниками освітнього процесу і несете відповідальність за якісне засвоєння дитиною навчального матеріалу!

Виконайте разом зі своїми дітьми наступні кроки:

1.Перевірте, чи підключена ваша дитина до платформиClassroom, а саме по всім навчальним предметам.

2.Ознайомтеся з графіком проведення навчальних занять. Всі навчальні заняття проводяться відповідно до розкладу уроків, у якому зазначено графік спілкування в режимі on – line , щоб ваші діти мали змогу правильно спланувати свій робочий час. Після проведених уроків у електронному щоденнику платформи «Нові знання» з’являється інформація про домашнє завдання.

Вчителі надали графік проведення Googlе Meet конференцій та посилання на них в учнівських групах Viber з навчальних предметів.

3.Намагайтеся, щоб діти працювали відповідно до розкладу навчальних занять, виконували всі завдання вчасно, не допускайте відставання. Якщо треба виконати завдання і надіслати відповідь вчителю, проконтролюйте дитину.

4.Перевірка робіт учнів відбувається в термін, вказаний учителем. Якщо робота надана невчасно, її перевірка здійснюється тільки за згодою вчителя. Вчитель має право за певними видами робіт здійснювати тільки вибіркову перевірку надісланих учнями виконаних завдань.

5.Якщо учень відвідує освітнє середовище, але не виконує обов´язкові завдання, які оцінюються, він автоматично отримує оцінку «1 бал» з кожної теми навчальних преметів.

6.Організуйте робоче місце для своєї дитини. Хаос і безлад на робочому місці і біля нього можуть сильно відволікати.

7.Якщо учень не має технічних можливостей для дистанційного навчання, то батьки мають повідомити про це класного керівника.

8.Якщо хтось з дорослих працює дистанційно, чи у вас в сім’ї тільки один ґаджет на кількох школярів – в цьому випадку потрібні чіткі домовленості, щоб уникнути конфліктів.

9.Якщо дитині щось незрозуміло, допоможіть їй.

10. Отримайте у класного керівника реквізити доступу батьків до електронного журналу платформи «Нові знання». Слідкуйте через електронний щоденник за успішністю та відвідуванням уроків вашою дитиною.

11.Якщо у вас чи вашої дитини виникають запитання, зверніться до батьківської спільноти вашого класу, щоб отримати відповідь. Не забувайте вказати, кому адресовано запитання чи прохання.Зателефонуйте класному керівникові.Він обов’язково допоможе вам!

У разі, якщо під час дистанційного навчання батьки не виконують свої обов’язки щодо здобуття дитиною освіти, зокрема не забезпечують участь дитини в освітньому процесі протягом 10 робочих днів підряд з невідомих причин, заклад освіти інформує про це відповідну службу у справах дітей.

ОБОВ’ЯЗКИ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ

ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

У процесі переходу на дистанційне навчання рекомендуються такі дії для класних керівників:

1. Проінформувати учнів, батьків (законних представників) про правила організації дистанційного навчання засобами мобільного додатку Viber.

2. Провести моніторінг наявності учнів вашого класу на платформі у ClassRoom.

3. Провести моніторінг наявності батьків учнів вашого класу в батьківській спільноті.

4. Провести on-line батьківські збори класу та інформувати про режим роботи в умовах дистанційного навчання.

5. Зібрати дані з учнів класу: наявність комп’ютера-ноутбука-планшета-телефону з виходом в інтернет; електронна пошта дитини.

6. Виявити учнів, які не зможуть отримувати інформацію і взаємодіяти on-line, продумати форму роботи з такими учнями і батьками .

7. Інформувати учнів і їх батьків (законних представників) про розклад занять у разі його зміни.

8. Здійснювати моніторинг взаємодії всіх учнів класу з учителями- предметниками та координаційну діяльність один раз на тиждень.

9. Не рідше одного разу на тиждень проводити «відео години спілкування» (20-30 хвилин) з учнями класу.

10. На початку навчального року надати реквізити доступу батькам і учням закладу до електронного журналу і здійснює їх контроль доступу. Щотижня контролювати відвідуваність учнів через відомості про пропущені уроки в системі. Контролювати виставлення оцінок педагогами-предметниками учням класу. У разі порушення педагогами своїх обов'язків інформувати заступника директора з НВР. Систематично інформувати батьків про розвиток учня, його досягнення.

/Files/images/5fd89b2b27e73049399871.png

10 порад щодо дистанційного навчання для вчителів

ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯМ НА ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

1. Дистанційне навчання запроваджується в закладі освіти відповідно до чинного законодавства.

2. Дистанційне навчання учнів закладу відбувається за допомогою сервісу Google Classroom та Meet.

3. Не менше 50% навчального матеріалу з кожного предмету викладається синхронно он-лайн, з використанням сервісу Google Meet.

4. Навчальні матеріали та завдання з кожного предмету мають бути розміщені в Classroom за розкладом, і висвітлені о 8.00 годині ранку, щоб учні могли правильно спланувати свою роботу на навчальний день. Після проведеного уроку повинно бути відкрите домашнє завдання.

5. З кожної теми необхідно надавати чіткі інструкції щодо роботи учнів (уникати узагальнених фраз «прочитати», «опрацювати», «ознайомитись»). Обов’язково повідомити учнів чи буде їх робота оцінена, надати критерії оцінювання. Учитель обов’язково повідомляє учнів – оцінювання буде вибірковим, або повним (у всіх учнів класу). Якщо учень не здав роботу своєчасно – учитель здійснює її перевірку тільки за згодою. Відсутність роботи учня (без поважних причин, які обов’язково мають бути з’ясовані та підтверджені) дає підстави учителю виставити один бал за даний вид діяльності.

6. Учитель зобов’язаний через Classroom своєчасно повідомляти учням оцінки, здійснювати зворотний зв’язок, відповідати на запитання, надавати консультації в межах свого робочого часу.

7. Учитель зобов’язаний своєчасно на платформі «Нові знання» через електронний журнал відмічати присутність учнів, виставляти оцінки, записувати зміст уроку та домашнє завдання. Заповнює журнал в день проведення уроку, відстрочено - до 19.00 години цього дня. Оцінка за контрольну, самостійну, лабораторну, практичну роботу, орієнтовний навчальний норматив тощо, які проводилися на уроці і підлягають обов’язковому оцінюванню, виставляється під датою її проведення, не пізніше 10-денного терміну з дня її виконання.

8. Навчальні матеріали та завдання до усіх уроків з кожного предмету (проведених у синхронних та асинхронних режимах) мають бути розміщені в Classroom за розкладом, щоб учні мали доступ до навчального матеріалу у випадках пов’язаних з форс-мажорними обставинами як відсутність світла, інтернету тощо.

9. Учитель-предметник за потреби здійснює координаційну діяльність із класним керівником.

ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що ситуації в сім’ях можуть відрізнятись. Дуже ймовірно, що в сім’ях є діти різного віку і тільки один доступний електронний пристрій для роботи.

ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що вчителю і учню не потрібно постійно спілкуватися через інтернет, головне – щоб учень міг поставити свої питання, з’ясувати деталі завдання і не проводити весь свій час навчання тільки за електронним пристроєм! Але 50% навчальних занять мають проходити в синхронному режимі on-line! Учневі потрібно більше часу, щоб опанувати навчальний матеріал дистанційно. Зменшіть обсяг навчального матеріалу принаймні на 10%. Заплануйте час для консультацій з учнями.

ПОТРІБНО ВИКОРИСТОВУВАТИ НАЯВНІ НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ

Використовуйте наявні навчальні матеріали: підручники, цифрові ресурси, відео ВШО. Не створюйте новий матеріал у великих обсягах. Приділіть достатньо уваги плануванню навчального дня.

Поради щодо проведення дистанційних уроків

1. Мінімум пояснень, максимум інтерактиву.

2. Учням надавати чіткі інструкції щодо використання веб-ресурсів, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо.

3. Використовувати відеопояснення навчального матеріалу.

4. Поєднувати цифрові завдання, роботу з підручником та робочим зошитом.

5. Організовувати онлайн-зустрічі для тих учнів, кому потрібна консультація (за розкладом).

Поради щодо подання завдань

1. Не перевантажувати завданнями, достатньо запропонувати виконати 1-2 завдання.

2. Залучати учнів до творчої діяльності, активного навчання. Процес навчання відбувається тоді, коли учні щось роблять з даним матеріалом. Тому завдання «прочитай, опрацюй параграф або прочитай цей текст» є досить загальним. Учні мають виконати певну дію: бути готовими переказати, можливо дати відповіді на запитання, або скласти запитання, за матеріалами скласти таблицю, намалювати схему понять, укласти стрічку подій, які розглядались.

3. Онлайн-тести можна створювати в Google-формах, а також на спеціалізованих платформах, за вибором вчителя, враховуючи можливості учнів. Завдання, підготовлені вчителем за допомогою електронних засобів, можуть містити інструмент для самооцінювання учнів в ігровій формі, що сприятиме підвищенню мотивації учнів до їх виконання.

4. При виконанні письмових робіт, у тому числі диктантів, використовувати відеоінструменти в Google Meet.

5. При виконанні завдань можна запропонувати учням зняти відео або записати аудіо усних відповідей та надіслати файли вчителю на перевірку.

6. Наявність зворотного зв’язку від учнів щодо ознайомлення із запропонованими завданням та чи можуть вони технічно виконати і надіслати їх у визначений термін.

7. За відсутністю технічних засобів навчання або доступу до мережі Інтернет тестові та письмові роботи учні виконують у зошитах, фотографують і надсилають вчителю файли з виконаними завданнями електронною поштою, використовуючи соціальні мережі або інші засоби поштового зв’язку (може бути і скринька біля закладу освіти).

Поради щодо оцінювання

Оцінювати можна в синхронному або асинхронному режимі відповідно до критеріїв оцінювання.

Синхронний режим – це більш об’єктивне оцінювання, але воно вимагає відповідного технічного забезпечення у вчителя та всіх учнів.

Асинхронний режим більш гнучкий, учні можуть виконувати завдання у зручний час, але він менш об’єктивний.

Оприлюднення списку оцінок для всього класу є недопустимим.

Всім приємного і успішного дистанційного навчання!

Кiлькiсть переглядiв: 13552

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.